World

BBC Bashir cheated on Princess Diana for an interview


Tim Graham / Corbis via Getty Images

Independent: survey: The BBC found that the BBC had “yielded to high standards of integrity and transparency” and that journalist Martin Bashir had “cheated” to ensure his safety. Explosive 1995 interview with Princess Diana.

In: known: Panorama: interview: It was the first time a member of the royal family had spoken candidly about his life in a very negative light. և Diana was left with nothing.

He said that royal life had led him to bulimia, self-harm, that no one in the royal family had helped him, instead rejecting his behavior, calling him “unstable”. He confessed that he had an affair with his riding instructor James Ames Hewitt. She spoke to Camilla Parker-Bowles about her stepmother, Prince Charles’s long-term affair, saying: “There were three of us in this marriage, so it was a bit crowded.”

He also questioned Charles’s ability to be king, doubting that he would ever be the queen of the earth, saying that instead he “would like to be the queen of people’s hearts”.

The interview results, which were watched by more than 20 million people, were seismic. It: secured Իան Diana’s place in the eyes of the world as an unjust victim of an insensitive monarchy և to torpedo the public opinion of the royal family, in particular Charles. And shortly after the broadcast, the Queen ordered Charles և Diana, who had been separated for more than two years, to file for divorce.

But it goes on November 2, 2020In the weeks leading up to the 25th anniversary of the interview, the Daily Mail published a letter from Diana’s brother, Charles Spencer, the 9th Earl of Spencer, accusing the BBC of “dishonesty” and behind-the-scenes drunken drills to secure the interview.

Following his public statements, the BBC launched an independent inquiry into the circumstances of the interview.

Anwar Hussein / WireImage / Getty Images / Via: dailymail.co.uk:

Earl Spencer և his cousins, Prince William և Prince Harry, follow the coffin of Princess Diana of Wales in 1997. At his funeral on September 6.

According to the poll, which was released on Thursday, Bashir “tricked” Count Spencer with false information to get acquainted with his royal sister, who then used it to agree to an interview. Then, when this information first appeared, the BBC “covered up the investigation [Bashir] ensured the interview և the appropriateness of the methods he used. “

To gain the trust of Earl Spencer, Bashir “instructed” the BBC involuntary graphic designer to create bank documents that apparently showed that his former employee had been paid by the newspaper group. The statement added that Bashir had issued additional bank statements that apparently indicated that two of Diana’s current senior aides were being paid by the same newspaper group (with the result that the payments were made in exchange for selling private information to tabloids). After the meeting, when Bashir showed these documents to Earl Spencer, he introduced his royal sister to the reporter.

“By accessing Princess Diana in this way, Mr. Bashir was able to persuade her to agree to an interview,” wrote Lord Dyson, the former judge conducting the inquiry.

Dyson Investigation / BBC / Via: bbc.com:

Immediately after the interview aired, the graphic designer, who prepared the forged documents, addressed the top BBC executives with his concerns about how they could be used. Guardian story Published on April 8, 1996. one day after publication Sunday mail reported the existence of false documents «accused the BBC of organizing a” hidden, cunning, misleading exercise “to secure the interview.

At that time, the BBC conducted an internal investigation, which eventually cleared Bashir Panorama:finding that the documents were “in no way” used to get the princess to agree to the interview.

But in his report, Lord Dyson described: BBC internal poll as “painfully ineffective”. He said Bashir had repeatedly lied to his superiors about the circumstances under which he had received the interview, adding that the BBC had not interviewed Earl Spencer, but had instead “accepted Bashir’s opinion”. is to them as true. “

“I’m pleased that the BBC was covering facts in its newsletter that were able to find out how Bashir provided the interview,” said Lord Dyson.

The interview itself was conducted in secret. The Chamber’s press team did not know about it until after it was recorded. Աթիվ Few people in the BBC became aware of its existence. Panorama: the air of the episode was set. (The: BBC chair It was reported that at that time Marmaduke Hussein was “extremely dissatisfied” that the network leaders had not informed him about the program in advance.

The interview time was also significant. In his biography Queen Elizabeth. The life of a modern-day monarch Historian Sally Bedell Smith writes that Diana “deliberately” waited for Prince Charles’s birthday, November 14, to inform the palace that she should appear Panorama: The interview itself aired on November 20, the 48th anniversary of the marriage of Queen Philip.

Despite the “deceptive” details behind the scenes, Lord Dyson concluded that Diana, who was first introduced to Bashir, was “interested in the idea of ​​a television interview” և “would probably agree to interview anyone. He was an experienced, authoritative reporter whom he trusted even without Mr. Bashir’s intervention. “

“What reservations could he have in the future? Princess Diana was pleased with the interview at the time,” said Lord Dyson.

In: announcement:, Bashir, who resigned as BBC Religion Editor last week, apologized for falsifying the documents, but insisted that they “have no bearing on Princess Diana’s personal choice to participate in the interview.” He also provided Diana with a handwritten note to the investigation stating that he “did not show her any documents”.[n] any information I did not know before. “

Dyson Investigation / BBC / Via: bbc.com:

The current president of the BBC, Richard Sharp, said that the corporation “unconditionally accepted” the results of the report, which was also expressed by its current CEO Tim Devin.

“Although the report states that Princess Diana of Wales was keen on the idea of ​​giving an interview to the BBC, it is clear that the interview process was far from what listeners could expect,” she said. “Although the BBC today has significantly better processes, the existing ones should have prevented the interview from being provided in this way.”

“While the BBC cannot turn the clock back a quarter of a century, we can apologize fully and unconditionally. The BBC offers it today. “

The BBC reports that the corporation has sent personal letters of apology to Diana’s sons, Prince William, Prince Harry, as well as Count Spencer and Prince Charles.

Earl Spencer said on Thursday that he believed his sister could still be alive if she did not agree to interview Bashir, saying that her show tactics made Diana believe she could not trust those around her.

According to him, Bashir was “very good at raising people’s fears” and gave the impression that he would “save you in a difficult, dangerous world”.

“He did not know who to trust. After all, when he died two years later, he had no real protection.”

Harry և William made statements that blew up the media in response to the results of the poll Thursday,



Source link

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button